Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  

Przeczytaj:
Praktyki uczniów ZST
114 km/h i 111 km/h, stracili prawo jazdy
Pomóż Asi wygrać z chorobą
Balony z helem i nie tylko
home > Start > Aktualności > Za 2 lata tunel w Łańcucie
Rozmiar tekstu:
AAA
ŁAŃCUT
2021.05.17 18:17 | aktualizacja: 2021.05.18 11:26

Za 2 lata tunel w Łańcucie

Dziś podpisano umowe na wykonanie tunelu/wiaduktu w Łańcucie. Już w kwietniu 2023 kierowcy będą mogli korzystać z nowego odcinka drogi pod torami w Łańcucie
Za 2 lata tunel w Łańcucie
Za 2 lata tunel w Łańcucie

Swoje podpisy pod umową nią złożyli marszałek Władysław Ortyl, dyrektor PZDW Piotr Miąso, dyrektor Regionu Centralnego oraz prezes zarządu firm INTOP TARNOBRZEG Grzegorz Bukała.

-Dzisiaj realizujemy przedsięwzięcia, które zmieniają nie tylko polskie drogi, ale także otoczenie i kolej. Bardzo się ciesze, ze możemy realizować takie zadania na Podkarpaciu jak i w całym rejonie naszego kraju - mówił minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk.

-Ta inwestycja była zapowiadana od wielu lat. Przypomnę, że ten przejazd dziennie przejeżdża co pół godziny we godzinach szczytu nasza kolej aglomeracyjna, która obciąża na te linie i przejazd. Chcielibyśmy, by bezpieczeństwo i płynność przejazdu zostały jak najszybciej uzyskane - powiedział marszałek Władysław Ortyl podczas uroczystego podpisania umowy, które zorganizowano właśnie w miejscu gdzie powstanie wspomniana inwestycja . - Jest to już kolejna inwestycja Województwa Podkarpackiego współrealizowana z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich i PKP pełnią funkcję zamawiającego - PZDW jest Liderem, a PKP partnerem realizowanego projektu.

-To jest bardzo ważna inwestycja, gdyż zabiegano o nią pół wieku. Wielogodzinne oczekiwania samochodów na przejazd sięgają od sześciu do dziewięciu godzin na dobę. Inwestycja umożliwi płynność przejazdu, a co za tym idzie bezpieczeństwa na tym przejeździe - mówił poseł Kazimierz Gołojuch.

Całkowita wartość zadania to ponad 36 mln zł brutto, w ponad 9, 2 mln złotych sfinansuje PKP PLK S.A. W planach jest zdobycie dofinansowania inwestycji w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 - 2020. Prawie 27 mln złotych na budowę wykładają samorządy. Woj ewództw o Podkarpackie przeznacz y na ten cel ponad 24 mln złotych, a pozostałe 2 mln złotych to wspólny wkład powiatu łańcuckiego i miasta Łańcuta - po 500 tysięcy złotych, oraz gmin: Łańcut, Czarna, Żołynia, Białobrzegi oraz Rakszawa ( po 200 tysięcy złotych ).

-To skrzyżowanie było problematyczne od lat 70 XX w. Pomimo wielu prób i protestów, turyści często męczyli się przez zamykane rogatki. Około dwa lata temu młodzi inżynierowie Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich wpadli na rozwiązanie, którego wizja tworzy się dziś - powiedział s tarosta łańcucki Adam Krzysztoń - który wypowiadał się w imieniu partycypujących samorządów.

Zakres prac przewidzianych inwestycji obejmuje m.in.: budowę odcinka drogi wojewódzkiej nr 877 o długości około 0,7 km, ścian oporowych, odcinka drogi powiatowej nr 1536R (ul. Kolejowa) o długości około 0,28 km, wiaduktu drogi powiatowej nr 1536R, wiaduktu kolejowego w ciągu linii kolejowej 91 Kraków Główny - Medyka. Wybudowane zostanie także droga gminna, a także przebudowana infrastruktura techniczna drogi i linii kolejowej oraz zabezpieczenie sieci uzbrojenia terenu.

Wykonawcą robót jest firma INTOP Tarnobrzeg Sp. z o.o., natomiast inżynierem kontraktu jest konsorcjum firm: INKO Consulting Sp. z o.o. i MP Consulting Sp. z o.o..

-Mamy duże doświadczenie w tego typu robotach, gdyż ostatnim czasie wykonaliśmy aż dwie takie inwestycje. Celem projektu jest wybudowanie wiaduktu kolejowego, czyli stworzenie tunelu dla samochodów, który będzie przechodził pod torami - powiedział Grzegorz Bukała prezes zarządu firm INTOP TARNOBRZEG.

Projekt inwestycji zakłada wspomnianą już budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 877 (w klasie G) o długości około 0,7 km (w tym chodniki, ścieżki pieszo-rowerowe, jezdnia, dodatkowa jezdnia, skrzyżowania itd.) - klasa drogi G, budowa wiaduktu kolejowego w/c Lk91 Kraków Główny - Medyka oraz wiaduktu drogowego w ciągu ul. Kolejowej wraz z jej nowym odcinkiem, przebudowę układu dróg gminnych w tym skrzyżowania z ul. Kasprowicza. Wykonawcy na realizację zadania mają czas do końca marca 2023 roku.

W tym szczególnym dla Łańcuta i okolic wydarzeniu wziął udział minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk oraz marszałek Władysław Ortyl. Obecni byli także poseł Kazimierz Gołojuch oraz poseł Piotr Babinetz, dyrektor Wydziału infrastruktury z Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim Krzysztof Sopel, wiceprzewodniczący sejmiku województwa Jerzy Cypryś, s ta rosta łańcucki Adam Krzysztoń, wicestarosta Łańcucki Barbara Pilawa-Kraus, burmistrz Miasta Łańcuta Rafał Kumek, wójt gminy Łańcut Jakub Czarnota, wójt Gminy Czarna Edward Dobrzański, wójt gminy Żołynia Piotr Dudek, sekretarz Gminy Rakszawa Bożena Więcław-Babiarz, członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Arnold Bresch, dyrektor Regionu Centralnego Krzysztof Pietras, prezes zarządu INTOP TARNOBRZEG Grzegorz Bukała oraz dyrektor PZDW Piotr Miąso.

A. Magda/Red
REKLAMA
Oceń:
1 głos
Za 2 lata tunel w Łańcucie, 5.0000 out of 5 based on 1 ratings
Udostępnij:   Śledzik   Facebook   GG   Twitter   Blip
A. Magda/Red dodany
 
Odsłon: 9482
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (16)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na lancut.gada.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Na forum istnieje możliwość oceny wypowiedzi, można oddawać głosy pozytywne jak i negatywne.
Najwyżej oceniane komentarze
BabaJaga  Tylko łącznik 94 z A4 może rozwiązać problem komunikacyjny Podzwierzyńca i tego nieszczęsnego przejazdu. Należy wyprowadzić ruch z tego miejsca a takie protezy nic nie wniosą, bo liczba samochodów na tym odcinku się dzięki wiaduktowi nie zmniejszy. Jeśli zostałby tu tylko ruch lokalny, to budowanie tunelu/wiaduktu za 36 mln okaże się bez sensu.
18 maja 2021
+39
-7
takiktos  Dobra rzecz, która absolutnie nie rozwiąże problemów komunikacyjnych Łańcuta. Problem korków zostanie tylko przesunięty w okolice zameczku romantycznego. Tylko właściwie wykonany zjazd z autostrady rozwiąże ten problem. Czy zrealizują to w ciągu niecałych 2 lat wątpię. Swoją drogą komicznie to wygląda, jak ściąga się kilku radnych, Zastępcę Burmistrza i robi się zdjęcia, chyba już po oficjalnych uroczystościach żeby pokazać jak to wspaniale działają nasze władze. Potem się robi kiepski fotomontaż (pokazuje na fb) i tak się mami ludzi. Wstydzić się powinniście bo nic nie robicie.
18 maja 2021
+36
-5
andyla  Jaki łącznik, jak wybudują taki piękny tunel, to łącznik najwcześniej za następne 50 lat.
17 maja 2021
+30
-3
Ostatnio dodane komentarze
PJU  do Kali   ? Promuje się :)
20 maja 2021
+6
-1
Kali   ..a ten niby kierowniczek od pożal się Boże promocji , to co tam robi?
19 maja 2021
+13
-5
G  do kingabu   Jesli ktoś porówna koszt tej inwestycji do efektów jakie przyniosła
to obawiam się , że nikt się do tego "dziecka" nie przyzna....
19 maja 2021
+18
-1
G  do takiktos   Masz całkowitą racje !
Zarówno pseudo obwodnica jak i tunel pod torami są inwestycjami polegającymi na reanimacji trupa czyli rozwiązań komunikacyjnych zaprojektowanych w latach 70-tych
szkoda, że nasi genialni włodarze nie spostrzegli iż od tego czasu coś jednak się zmieniło....
19 maja 2021
+22
-3
kingabu   W UM Łańcuta, burmistrz Kumek i jego radni bedą musieli się głowić jak to przedstawić że to wyłącznie ich zasługa :D
19 maja 2021
+22
-4
tupas   Skoro zakończenie budowy jest planowane na kwiecień 2023, żeby było się czym chwalić (w kolejnej kampanii) to z dużym prawdopodobieństwem budowa łącznika (ogłoszony zostanie przetarg albo będzie konferencja jak to było przy tej inwestycji) rozpocznie się w podobnym okresie - jak wybierzecie to kolejnej kadencji wybudujemy. Terminy ustalają wybory...
19 maja 2021
+15
-0
takiktos   Dobra rzecz, która absolutnie nie rozwiąże problemów komunikacyjnych Łańcuta. Problem korków zostanie tylko przesunięty w okolice zameczku romantycznego. Tylko właściwie wykonany zjazd z autostrady rozwiąże ten problem. Czy zrealizują to w ciągu niecałych 2 lat wątpię. Swoją drogą komicznie to wygląda, jak ściąga się kilku radnych, Zastępcę Burmistrza i robi się zdjęcia, chyba już po oficjalnych uroczystościach żeby pokazać jak to wspaniale działają nasze władze. Potem się robi kiepski fotomontaż (pokazuje na fb) i tak się mami ludzi. Wstydzić się powinniście bo nic nie robicie.
18 maja 2021
+36
-5
G  do mogren   Nie wiem czy pamiętacie pierwsze podejście do przebudowy pseudo obwodnicy
Tylko Boża Opatrzność uratowała nas przed głupotą urzędników , którzy to planowali tą inwestycję jeszcze przed oddaniem autostrady MIMO TEGO, ŻE WIEDZIELI O TYM IZ TAKOWA POWSTANIE !!!
Wyobraźcie sobie teraz co by się działo....
Obawiam się jednak, że tym razem nie będziemy mieli tyle szczęścia :(
Można było zrobić łącznik jako pierwszy :(((
18 maja 2021
+22
-2
G  do BabaJaga   Droga przebiegająca przez podzwierzyniec jest obecnie drogą o największym natężeniu ruch w okolicy.
1 kiedy bezpieczne skrzyżowania z Kochanowskiego czy na Czarną ?
2 kiedy bezpieczne przejścia dla pieszych z sygnalizacją ?
3 ile razy był wypadek czy stłuczka na Sikorskiego koło straży ???
18 maja 2021
+18
-0
BabaJaga   Tylko łącznik 94 z A4 może rozwiązać problem komunikacyjny Podzwierzyńca i tego nieszczęsnego przejazdu. Należy wyprowadzić ruch z tego miejsca a takie protezy nic nie wniosą, bo liczba samochodów na tym odcinku się dzięki wiaduktowi nie zmniejszy. Jeśli zostałby tu tylko ruch lokalny, to budowanie tunelu/wiaduktu za 36 mln okaże się bez sensu.
18 maja 2021
+39
-7
kozak   Źle zdiagnozowałem małe "k", pani redaktor się poprawiła.
18 maja 2021
+4
-0
kozak   To jak to tak? Inni podpisywali, pozowali do zdjęć a nasz najkompetentniejszy,najskuteczniejszy, najlepszy, najwspanialszy, naj,...., nasz ukochany włodarz, burmistrz w tylnym szeregu?! Niemożebne!
To pewnie dlatego redaktor(ka) A.Magda/Red Jego nazwisko napisała z "małego k"?!
18 maja 2021
+16
-10
andyla  do rakszawiak   Jaki łącznik, jak wybudują taki piękny tunel, to łącznik najwcześniej za następne 50 lat.
17 maja 2021
+30
-3
rakszawiak   gratulacje 0.7 drogi po 50 latach starań, superrrrr a a łącznik to pewnie duzooooooo drożysz
17 maja 2021
+14
-1
oliwkowy kogut  do mogren   trzeba było dołączyć do tych co projektowali może byś wymyślił jakiś objazd.nie budują jest żle ,zaczynają coś działać dalej żle.mogren pojedziesz sobie przez krzemienicę i szlak cię nie trafi
17 maja 2021
+11
-19
mogren   no to piknie a pomyślał kto którędy ruch puścicie na czas budowy?
Nieistniejącym łącznikiem czy ścieżką rowerową przez Rzeszów?
17 maja 2021
+19
-11
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu lancut.gada.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
REKLAMA
reklama
REKLAMA

Najpopularniejsze

Ostatnie komentarze

REKLAMA
REKLAMA
 
telRedakcja telefon

535 977 761

alarmSkrzynka alarmowa

alert@lancut.gada.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@lancut.gada.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone lancut.gada.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball hosting home.pl
Mapa strony | Zapytania Google
x